Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Étkezési napló

Elég hozzá egy kis kockás füzet, a táblázatban szereplő beosztással.

A mennyiséghez be lehet írni darabszámot, vagy pl. egy szelet, 10 dkg,  1 dl, stb. Az ételek mellett az italokat is írjuk be, és azt is, hogy étkezés előtt vagy után mennyi idővel ittunk, illetve ittunk-e közben.   

A gyógyszerek rovatba be lehet írni a más betegségre szedett szereket is, valamint a a vitaminok és ásványi anyagok bevitelét is.

A tapasztalatokhoz pedig a felmerülő emésztési problémákat, pl. hasmenés, puffadás, hányinger, egyéb rosszullétek. Fontos azt is feltüntetni, hogy étkezés vagy italfogyasztás után mennyi idővel jelentkezett a probléma.     

Nagyon fontos a szerepe, mert így nyomon követhető, hogy milyen ételek és étkezési szokások megfelelőek számunkra, melyek biztosítják a komfortérzet elérését, illetve megtartását. Sokkal egyszerűbb átnézni egy hetet leírva, mint visszaemlékezni arra, mikor mi történt.

A napi 5 étkezés a minimum. Mivel a mennyiség egyszerre kevés, ideálisabb a 7 alkalom.

Folyadékfogyasztás étkezések között ajánlott. Érdemes a napi célmennyiséget palackban tartani és étkezések között elfogyasztani. Mindig szobahőmérsékletű legyen, mert nincs gyomor, ami felmelegíthetné, valamint szénsav-és alkoholmentes. Cukormentes csak abban az esetben legyen, ha kimutatott érzékenység van rá.

Amennyiben az étel nehezen megy le, mert úgy érezzük elakad, pár korty víz segíthet, de ha lehet, válasszuk külön, mert nagyon eltelít és az étkezést ne hagyjuk ki emiatt.

 

IDŐ

MENNYISÉG

ÉTEL/ITAL

GYÓGYSZEREK

TAPASZTALAT

7:00

 

 

 

 

9:00

 

 

 

 

12:00

 

 

 

 

14:00

 

 

 

 

16:00

 

 

 

 

18:00

 

 

 

 

20:00